woensdag 4 april 2012

Matena

Uit bewondering voor Dick Matena's enorme werkproductie, en omdat ik wanhopig op zoek was naar een onderwerp, besloot ik een Op de redactie (ik moest de titel even opzoeken) -cartoon aan hem te wijden:

Blijkt dat net in de Eppo waarin de cartoon geplaatst zou worden, wordt aangekondigd dat Matena even pauzeert met zijn strip Virl om zijn nieuwe boek Kees de jongen te promoten. Gelukkig kon ik de lollige schets met slechts een kleine tekstverandering toch gebruiken.

'Dick duplicator' klinkt toch beter dan 'Matena duplicator'.

(Jammer dat de definitieve tekening er altijd het minst mooi uitziet.)

Je telefoonhoorn bij Eppo 7 houden levert overigens niks op (geloof me, ik heb het een kwartier lang geprobeerd), maar als je je smartphone of tablet erbij houdt, dan schijnt er van alles tevoorschijn te ploppen op je scherm(pje). Moet je wel eerst een èp bij de beter gesorteerde supermarkt halen. Of zoiets.



Eppo stripblad op Facebook.